Gençlik Kupası VALORANT Turnuvası Yarışması

1.235

Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Türkiye E-Spor Federasyonu iş birliğinde The Academys tarafından, ülkemizde e-sporun gelişimine katkıda bulunmak ve gençlerin çalışkan, kararlı ve azimli bireyler olarak uluslararası platformlarda başarı elde etmelerine katkı sunmak amaçlarıyla Gençlik Kupası VALORANT Turnuvası Yarışması düzenleniyor. Ödüllü turnuva yarışması başvuruları devam ediyor.

Gençlik Kupası VALORANT Turnuvası Yarışması

Düzenleyen:Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Türkiye E-Spor Federasyonu iş birliğinde,
The Academys tarafından.
Kategori:Lise Yarışmaları, E-spor Yarışması, Dijital Yarışmalar
Kapsadığı Şehir:Tüm Türkiye
Kimler Başvurabilir:16 yaş ve üzeri kişiler.
Son Başvuru Tarihi:25 MART 2022
Sonuç Açıklanma Tarihi:1 NİSAN 2022
Ödüller:Birincilik Ödülü: 20.000 ₺
İkincilik Ödülü: 10.000 ₺ 
Üçüncülük Ödülü: 3.000 ₺
Dördüncülük Ödülü: 2.000 ₺

Turnuvaya Uygunluk

1.1.     Yaş Sınırı

Turnuvada yer alan takımların tüm oyuncuları 16 yaşını doldurmuş olmalıdır.

1.2.     Oyun Hesapları

Oyuncular, yalnızca sahip olduğu hesaplar ile turnuvaya katılabilirler. Bir başka oyuncu hesabından oynamak veya bir başkasını kendi hesabında oynatması yasaktır. Oyuncuların hesabında/hesaplarında şüpheli işlemler var ise kendisine yaptırım uygulanabileceğini bilmelidir.

1.3.     Ceza Durumu

Oyuncular, Riot Games tarafından turnuvalara katılmalarını engelleyecek bir ceza almamış olmalıdırlar.

1.4.      Katılımcı Şartları

Turnuvaya kayıt olan katılımcıların Türkiye sınırları içerisinde ikamet etmesi gerekmektedir. Katılımcıların Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olması zorunlu değildir. Yurt dışında yaşayan katılımcıların özel izin için The Academys yetkililerine mail atması gerekmektedir. VCT ve VRL’deoynayan takımların turnuvaya katılımına izin verilmemektedir. Daha önce oynamış lakin aktif olarak VCT veya VRL’de bulunmayan oyuncuların katılımına izin verilecektir.

Takım Yönetimi ve Kadro Kuralları

2.1.     Kadro Genişliği

Takımlar, kadrolarında turnuva formatına uygun sayıda oyuncu bulundurmalıdırlar. Her takımın 1 adet yedek oyuncu hakkı mevcuttur.

2.2.      Yedekler

Takımlar, yedek oyuncu değişikliklerini maç başlangıcından en az 10 dakika önce hakemlere bildirerek yapmalıdırlar.

2.3.      Takım Kaptanı

Takımı adına, turnuva organizatörü ile iletişimden sorumlu olan kişidir. Takım kaptanın bazı sorumlulukları; fkstürü ve duyuruları takip etmek, maç sonucunu Discord kanalında bildirmektir. Ayrıca kaptan yedekoyuncu olabilir.

2.4.      Takım ve Riot ID

Oyuncuların, kişisel olarak herhangi bir ilgileri bulunmayan takım isimlerini, takım etiketlerini veya oyuncu isimlerini kullanmaları yasaktır.

Oyuncuların herhangi bir bağlantısının bulunmadığı takım, kurum, organizasyon, marka ve benzeri her tür kuruluşun adını “takım adı” veya “oyun içi ad” olarak kullanmaları yasaktır.

Din, dil, ırk, milliyet, cinsiyet ve cinsel yönelim gibi herhangi bir ayrımcı unsurun, kullanımı yasaklı maddelerin, alkol ürünlerinin ve benzeri kelimelerin oyuncu adı veya takım adı olarak kullanılmasına izin verilmemektedir.

Kurallara uygun olmayan takım adı veya oyuncu adlarını gizlemeye çalışmak adına sayı, şekil veya harferin yerini değiştirmek, farklı harf kullanmak ve kısaltma kullanmak da yasaktır.

Turnuva içerisinde aynı organizasyona ait 2 farklı takım yer alıyor ise takım isimleri farklı olmak zorundadır. (Örnek: Takım A – Takım A Akademi)

Oyuncuların ve takımların, kayıtlar kapandıktan sonra takım adları, tag(kısaltma) ve logolarında herhangi bir değişiklik yapılamaz, takımlar veya oyuncular farklı bir takım bünyesine giremezler.

2.5.      İsimlerin Onaylanması

Tüm takım isimleri, takım kısaltmaları ve oyuncu isimleri kayıt aşamasında kontrol edilerek turnuva yetkilileri tarafından incelenecektir. Turnuva yetkilileri uygun bulmadıkları bir takım/oyuncu adını reddetme hakkına sahiptir. Böyle bir durumda, takıma yetkililer tarafından bilgi verilecek ve takımın/oyuncunun adını değiştirmesi istenecektir. Turnuva başladıktan sonra isim değişikliğine hiçbir durumda izin verilmemektedir.

Turnuva Yapısı

3.1.      Terimlerin Anlamları

Tur:

Bir Tur, bir VALORANT haritasında oynanan bir müsabakada, aşağıdaki yöntemlerden biriyle (hangisi önce gerçekleşirse) kazanan belirlenene kadar oynanan bir karşılaşmadır:

  • Spike’ın patlaması
  • Spike’ın imha edilmesi
  • Spike yerleştirilmeden veya imha edilmeden önce bir takımın ortadan kaldırılması
  • Tur süresinin bitmesi

Harita:

Harita, bir Takım toplamda 13 Tur galibiyet elde edene kadar oynanan Turlar anlamına gelir; bir Takım en az iki Tur galibiyet farkı elde edene kadar haritadaki 13 Tur sınırı artabilir.

Seri: Bir takımın toplam maçların çoğunluğunu kazanana kadar oynanan oyunların bir setidir.

Tek Maçlık Seri (BO1): Bir Maçın en iyisi, oynanan maçın kazanılması.

Üç Maçlık Seri (BO3): Üç Maçın en iyisi, oynanan üç maçın ikisinin kazanılması.

Beş Maçlık Seri (BO5): Beş Maçın en iyisi, oynanan beş maçın üçünün kazanılması.

Kazanan takım turnuva formatında bir sonraki raunda ilerleyecektir.

Tekli eleme sistemi: İki takımın, tek bir maç üzerinden karşılaştığı ve kaybeden tarafın turnuvayı kazanma şansını kaybettiği sistemdir.

Çift eleme sistemi: Bir takımın iki kez yenilmesi sonucu elenmesinin esasa dayandığı eleme sistemidir. Bir kez yenilen takımlar kaybedenler turundan (losers chart) fnale çıkmak için tekrar mücadele ederler. Final aşamasında bracket reset uygulanmayacak veya harita avantajı (seriye 1-0 başlama) olmayacaktır.

3.2. Takım Sınırlaması

The Academys Turnuvası en iyi espor deneyimini yaşatmak adına 512 takımla sınırlandırılmıştır. 256 Takımın üstünde bir başvuru geldiğinde 32 ve/veya katlarına ulaştığında diğer başvurular değerlendirilecektir.

Turnuva kayıtlarının 64, 128, 256 takım sayısı arasında bir kayıt sayısı olması durumunda, en yakın takım sayısında uygulanacak kurallara kayıtlar yuvarlanacaktır. Bu durumda gruplardaki takım sayısı değişiklik gösterebilir.

Örneğin: 192 takımın katılım sağladığı durumda, 256 takım katılımında uygulanacak kuralları uygulanmış olacak. Grup sayısında değişiklik olmadan 64 takım yerine 48 takım ile tüm gruplar turnuvada oynayacaktır.

3.3.      Turnuva Formatı

3.3.1.      256 takım katılımında uygulanacak kurallar

Eleme Aşaması: 64 takımlı A, B, C, D adlarıyla 4 farklı grup oluşturulur. Her grup içerisinde tüm maçlar tekli eleme sistemi ile birlikte BO1 formatı üzerinden oynanır. Her gruptan bir takım üst tura çıkar ve bu takımlar Yarı Final Aşamasına yükselmiş olur.

Yarı Final Aşaması: Eleme aşamasından yükselen 4 takım BO3 formatı üzerinden tekli eleme usulü mücadele eder. Takımlar grup sırası ile birbiriyle eşleşir (A vs B | C vs D)

Final Aşaması: Yarı Final aşamasından yükselen 2 takım BO3 formatı üzerinden tekli eleme usulü mücadele eder.

Final turuna kadar tüm turlar online olacaktır. Yalnızca Final turu offine gerçekleşecektir.

3.3.2.       128 takım katılımında uygulanacak kurallar

Eleme Aşaması: 32 takımlı A, B, C, D adlarıyla 4 farklı grup oluşturulur. Her grup içerisinde tüm maçlar tekli eleme sistemi ile birlikte BO1 formatı üzerinden oynanır. Her gruptan bir takım üst tura çıkar ve bu takımlar Yarı Final Aşamasına yükselmiş olur.

Yarı Final Aşaması: Eleme aşamasından yükselen 4 takım BO3 formatı üzerinden tekli eleme usulü mücadele eder. Takımlar grup sırası ile birbiriyle eşleşir (A vs B | C vs D)

Final Aşaması: Yarı Final aşamasından yükselen 2 takım BO3 formatı üzerinden tekli eleme usulü mücadele eder.

Final turuna kadar tüm turlar online olacaktır. Yalnızca Final turu offine gerçekleşecektir.

3.3.3.       64 takım katılımında uygulanacak kurallar

Eleme Aşaması: 16 takımlı A, B, C, D adlarıyla 4 farklı grup oluşturulur. Her grup içerisinde tüm maçlar tekli eleme sistemi ile birlikte BO1 formatı üzerinden oynanır. Her gruptan bir takım üst

tura çıkar ve bu takımlar Yarı Final Aşamasına yükselmiş olur.

Yarı Final Aşaması: Eleme aşamasından yükselen 4 takım BO3 formatı üzerinden tekli eleme usulü mücadele eder. Takımlar grup sırası ile birbiriyle eşleşir (A vs B | C vs D)

Final Aşaması: Yarı Final aşamasından yükselen 2 takım BO3 formatı üzerinden tekli eleme usulü mücadele eder.

Final turuna kadar tüm turlar online olacaktır. Yalnızca Final turu offine gerçekleşecektir.

3.4.      Turnuva Takvimi

  • Kayıt bitişi: 25 Mart 23.59
  • Fikstür duyurulması: 26 Mart
  • Gruplar aynı anda maça başlayacak ve maçlar arka arkaya oynanacaktır.

3.4.1.      Eleme Aşaması

Grup A/B/C/D eleme mücadeleleri – 28 Mart 18.00

3.4.2.       Yarı Final Aşaması

Yarı Final 1. Karşılaşma – 29 Mart **

Yarı Final 2. Karşılaşma – 29 Mart **

3.4.3.       Final Aşaması

Büyük Final – 1 Nisan tarihinde Offine olarak gerçekleştirilecektir.

Offine Etkinlik Kuralları’na 9. maddeden ulaşabilirsiniz.

(**): Bu turların canlı yayın ile birlikte oynanacağını ve yazılan saatlerin tahmini maç başlangıç saatleri olduğunu göstermektedir. Maçlar belirtilen saatten önce veya geç olabilir. Takımların, belirtilen maç başlangıç saatinin 1 saat öncesinden itibaren Discord’da hazır durumda beklemeleri gerekmektedir.

3.5.      Program Değişiklikleri

The Academys’in, kendi takdirine göre belirli bir gündeki maç programını tekrar düzenleme, bir maçı başka bir tarihe çekme veya maç programını değiştirme hakkı bulunmaktadır. The Academys’in maç programını değiştirmesi halinde, uygun olan en kısa zamanda tüm takımlar bilgilendirilecektir.

Maç İşleyişi

4.1.   Online Maçlarda Kurulum ve Oyuncu Sorumlulukları

Tüm oyuncuların, belirlenen maç saatinden en az 10 dakika önce Discord’da ve oyunda maça başlamaya hazır şekilde beklemesi gerekir.

4.2.       Gecikme Süresi

Bir maça gecikme süresi 10 dakika olarak belirlenmiştir. Turnuva maçına zamanında gelmemek, hükmen mağlubiyetle sonuçlanır.

4.3.       Teknik Duraklatmalar

Tüm takımların bir haritadaki karşılaşmayı teknik duraklatma kapsamında en fazla 5 dakika durdurma hakkı vardır. Oyuncu, karşılaşmayı durdurma sebebini önceden veya durdurma talebinde bulunduktan hemen sonra turnuva hakemine bildirmelidir. Bir takımın aynı haritada karşılaşmayı birden fazla kez durdurmasına veya 5 dakikalık süreyi aşmasına izin verilmez.

Duraklatma süresinin dolmasının ardından ve/veya teknik sorunun çözülmesinin ardından, iki tarafın da hazır olduklarına dair hakemlerle iletişimde olması ve bunun ardından duraklatmanın kaldırılması ile birlikte maça devam edilmesi gerekmektedir. Duraklatmaları yalnızca, duraklatmayı alan takım kaldırabilir. Rakip takımın hazır olduğuna dair turnuva hakemlerinden onay gelmeden, duraklatmayı alan takım bu duraklatmayı kaldıramaz. Duraklatmayı kaldırmak isteyen takımların turnuva hakemleri ile iletişime geçmesi ve onay alması zorunludur. 5 dakikalık duraklatma süresi dolmuş olsa dahi, hakem onayı gelmeden duraklatmayı açmak kesinlikle yasaktır.

4.4.       Taktiksel Duraklatma (Mola)

Takımlar her harita için 2 kere 60 saniyeyi aşmayacak şekilde Taktiksel Mola kullanabilir. 60 saniyelik süre, oyun içi duraklama zamanlayıcısı başladığında başlayacaktır. Molalar oyun için duraklatma sistemi ile alınır. Haritanın uzatmaya gitmesi durumunda her takım ek bir mola hakkına daha sahip olur.

4.5.       Koçlar

Takımda bir koç bulunuyorsa koç, Turnuva etkinliği kapsamında düzenlenen çevrimiçi karşılaşmalarda, sesli iletişim sistemi yoluyla lobiye bağlanabilir ve yalnızca her bir maçın Ajan ve Harita seçimi sürecinde, molalarda, devre aralarında oyuncularla konuşabilir.

4.6.       4v5 Oyun

Bir takımın maça başlamaya hazır sayılması için 5 oyuncusunun da hazır olması gerekmektedir, 5 kişi olarak mücadeleye başlayamayacak ise teslim olmak zorundadır. Eğer oyun esnasında bir oyuncu oyundan düşerse takım oyuna devam edebilir veya duraklatma alabilir.

4.7.       Teknik Problemler

Tüm oyuncular hem donanım hem de ağ ile ilgili kendi teknik sorunlarından sorumludur. Maçlar, herhangi bir oyuncunun bağlantısı kesildiğinde yeniden başlatılmayacaktır.

Sorunların oyun veya oyunun oynandığı platform üzerinde çok sayıda oyuncuyu etkilediği bir durumda turnuva hakemi tarafından nasıl ele alınacağına karar verilecektir.

4.8.       İzleyiciler

Oyun lobisine sadece takımların ilk beşinin girmesine izin verilir. Her ne sebeple olursa olsun, oyun lobisine izleyici alınmayacaktır. Bu kurala istisna olarak turnuva hakemleri lobide izleyici kısmına istedikleri zaman katılabilirler.

4.9.       Canlı Yayın

Oyuncuların oynadıkları karşılaşmalarda yayın açması durumunda, yayın sebebiyle ortaya çıkabilecek tüm durumların sorumlulukları oyuncuya aittir ve oyuncular yalnızca The Academys hakem ekibinden izin alarak yayın açabilirler.

The Academys hakem ekibinden izin alınmasının ardından açılan yayınlar içerisinde, turnuvada bulunan herhangi bir şahsa veya takıma kötü söylemde bulunma; kişi, kurum kuruluş veya oluşuma hakaret içerikli konuşmak yasaktır. Tespiti halinde söylemi gerçekleştiren kişi ve takımı, turnuvadan diskalifye edilir.

Açılan bu yayınlarda, yayın gecikme süresi minimum 150 saniye olmalıdır. Aksi durumlarda ghosting vb. ortaya çıkabilecek tüm durumlar, oyuncunun sorumluluğundadır.

Hiçbir maç, izleyici modu kullanarak yayınlanamaz. Eğer bir maçın yayını turnuva organizatörleri tarafından yapılıyorsa, oyuncu olarak veya izleyici modunda bu maçın yayınını yapmak yasaktır.

4.10.      İletişim

Turnuvaya kayıt olan her oyuncunun kayıt formunda vermiş olduğu mail adresinin kontrolünden kendisi sorumludur. Discord #duyuru kanalı ana iletişim kanallarından biri olarak kabul edildiğinden oyuncuların Discord’da duyuru ve ilgili kanalları takip etmesi gerekmektedir.

4.10.1.      Ek

Turnuva Discord sunucusunda hakemler ve turnuva yetkilileri haricinde gönderilen linklere tıklamak oyuncuların sorumluluğundadır.

4.11.     Maç Sonucu

Maç sonundaki sonuç tablosunun bir ekran görüntüsü alınmalı ve takım kaptanı tarafından Discord #valorant-maç-sonuç kanalında “A takımı vs. B takımı, kazanan A takımı” şeklinde paylaşılmalıdır. Ekran görüntüsündebir maçın sonucunu yanlış göstermek maçın geçersiz sayılmasına veya hükmen mağlubiyete yol açabilir.

4.12.      Oynanış Unsurlarındaki Sınırlamalar

Herhangi bir Ajanı, kaplamayı veya haritayı etkileyen hataların bulunması halinde The Academys hakemleri ve yöneticileri, maç öncesinde veya maç sırasında oyunculara yönelik sınırlamalar getirebilir. Turnuva yetkilileri tarafından belirlenmiş herhangi bir sebepten dolayı da, bu tip sınırlamalar getirilebilir.

Oyun & Sunucu (Lobi) Ayarları

5.1.      Oyun Lobisi Oluşturma

Bir karşılaşmada ilk kez bahsi geçen takım (fkstürde üstte olan) A Takımı olarak ele alınır. A takımı lobiyi kurarak rakip takımı lobiye davet etmelidir.

Turnuva yöneticisi ilk 8 takım için ve ileride oynanacak turlar için iki takımın kaptanını da lobiye davetler ve lobiye ev sahipliği yapar.

5.2.      Lobi Ayarları

  • Mod: Standart
  • Sunucu: İstanbul
  • Turnuva modu: Açık
  • Hileler: Kapalı
  • Uzatmalar: İki farkla galibiyet
  • Maç Geçmişini Gizle: Kapalı

5.3.      Harita Havuzu

  • Bind
  • Haven
  • Split
  • Ascent
  • Icebox
  • Breeze
  • Fracture

5.4.       Harita Yasaklama & Taraf Seçimi

5.4.1.      Tek Karşılaşma (BO1) İçin Harita Yasaklama:

Fikstürde üstte olan takım A Takımı olarak ele alınır.

  • •               A Takımı, 1 harita yasaklar.
  • B Takımı, 1 harita yasaklar.
  • A Takımı, 1 harita yasaklar.
  • B Takımı, 1 harita yasaklar.
  • A Takımı, 1 harita yasaklar.
  • B Takımı, kalan haritalardan birini seçer.
  • A Takımı, haritadaki tarafını seçer.

Tek karşılaşmalar (BO1) için harita yasaklama işlemini, takımlar karşılaşma lobisinde sohbet kısmında yapmaları gerekmektedir.

5.4.2.       Üç Karşılaşmalık (BO3) Seri İçin Harita Yasaklama:

Fikstürde üstte olan takım A Takımı olarak ele alınır.

  • A Takımı, bir harita yasaklar.
  • B Takımı, bir harita yasaklar.
  • A Takımı, 1. haritayı seçer.
  • B Takımı, 1. haritadaki tarafını seçer.
  • B Takımı, 2. haritayı seçer.
  • A Takımı, 2. haritadaki tarafını seçer.
  • A Takımı, bir harita yasaklar.
  • B Takımı, bir harita yasaklar.
  • Kalan harita 3. harita olur.
  • B Takımı, 3. haritadaki tarafını seçer.

Üç karşılaşmalık seri (BO3) için harita yasaklama işlemi hakem tarafından Discord sunucusu üzerinden yapılacaktır.

5.4.3.       Beş Karşılaşmalık (BO5) Seri İçin Harita Yasaklama:

Fikstürde üstte olan takım A Takımı olarak ele alınır.

  • A Takımı, bir harita yasaklar.
  • B Takımı, bir harita yasaklar.
  • A Takımı, 1. haritayı seçer.
  • B Takımı, 1. haritadaki tarafını seçer.
  • B Takımı, 2. haritayı seçer.
  • A Takımı, 2. haritadaki tarafını seçer.
  • A Takımı, 3. haritayı seçer.
  • B Takımı, 3. haritadaki tarafını seçer.
  • B Takımı, 4. haritayı seçer.
  • A Takımı, 4. haritadaki tarafını seçer.
  • Kalan harita 5. harita olur.
  • B Takımı, 5. haritadaki tarafını seçer.

Beş karşılaşmalık seri (BO5) için harita yasaklama işlemi hakem tarafından Discord sunucusu üzerinden yapılacaktır.

5.4.4.       Sunucu Yaması

Maçlar VALORANT’ın mevcut sunucusundaki mevcut yamada oynanır.

5.4.4.1.       Yeni Ajanlar

Yeni Ajanlar, mevcut sunucuya eklendikten sonra iki hafta boyunca otomatik olarak kullanılamaz olur. Örnek: 5 Şubat’ta oyuna eklenen A Ajanı, 19 Şubat itibariyle tüm Maçlarda kullanılabilir olur.

5.4.4.2.        Yeni Haritalar

Yeni Haritalar, mevcut sunucuya eklendikten sonra dört hafta boyunca otomatik olarak kullanılamaz olur. Örnek: 5 Şubat’ta oyuna eklenen A Haritası, 5 Mart itibariyle tüm Maçlarda kullanılabilir olur.

5.5.      Ajan Seçimi Sürecinin Başlaması

Ajan Seçimi başladıktan sonra oyuncuların Ajanlarını seçmek için 85 saniyesi bulunur. İki takım da aynı anda seçim yapar. Oyunculardan biri bu aşamada yanlışlıkla bir Ajan seçerse, seçim ekranın ekran görüntüsünü almalı ve Ajan Seçimi süresi bitmeden seçmek istedikleri Ajanı turnuva hakemine bildirmelidir. Bu durumda Ajan Seçimi süreci baştan başlatılır ve hatanın gerçekleştiği ana kadarki Seçimler aynı şekilde yapılır ve ardından oyuncu seçmek istediği Ajanı seçer. Oyuncunun turnuva haskemine süre bittikten sonra haber vermesi durumunda Ajan Seçimi süreci baştan başlatılmaz ve oyuncunun seçtiği Ajanla oynaması gerekir.

5.5.1.      Seçilebilecek Ajanlar

JettRazeBreachOmenBrimstone
PhoenixSageSovaViperCypher
ReynaKilljoySkyeYoruAstra
Kay/oChamberNeon  

5.6.       Turnuva Karşılaşması Sırasında Oyuncu Değişikliği

Bir haritadan fazla oynanan Maçlarda (örn. üç haritalık maçlar veya beş haritalık maçlar) takımlar mevcut as kadrodaki oyuncuları harita arasında yedeklerle değiştirebilir. Bunu yapabilmek için takımın, bir önceki oyun sona erdikten sonra, harita arası içerisinde hakemlerden onay alması gereklidir. Harita arası başladıktan sonra 5 dakika içerisinde bu bilgilendirmenin yapılması zorunludur. Aksi taktirde, 5 dakikanın ardından takımlar, harita arası içerisinde de oyuncu değiştirme hakkına sahip olmayacaktır. Bir oyuncunun harita esnasında oyundan kopması ve belirlenen duraklatma süresi boyunca geri gelememesi durumunda takım, maça eksik olarak devam etmek durumundadır. Devam eden bir maç sırasında oyuncu değişikliği veya yedek oyuncunun bir maça dahil olma durumu bulunmamaktadır.

Harita aralarında oyuncu değişikliği yapabilmek için ise, kadroya dahil olacak oyuncunun turnuva kayıtları sırasında takımın ana kadrosunda veya yedek oyuncusu olarak yer almış olması zorunludur. Takım ana kadrosunda veya yedek oyuncularında bulunmayan oyuncular, hiçbir şekilde bu gibi durumlarda kadroya dahil olamazlar.

Kural İhlalleri ve Cezalar

6.1.      Hatalar ve Açıklar

Haksız avantaj kazanmak üzere oyunun hataları veya açıklarından faydalanmak kesinlikle yasaktır. Oyundaki bir mekaniğin kasti mi yoksa hatalı mı olduğundan emin değilseniz, lütfen o mekaniği kullanmadan önce turnuva hakemleri ile iletişime geçin.

Oyun içerisinde yer alan herhangi bir açığın, bir takıma haksız avantaj sağlamak üzere kullanılması durumunda (Bug içeren Cypher kamerası kullanımı vb.) bu açığı kullanan takım, BO1 formatındaki serilerde direktolarak mağlup sayılır. BO3 formatındaki serilerde ise hatanın, açığın kullanıldığı haritada bunu kullanan takım, yalnızca kullandığı haritada mağlup sayılır.

Kullanılan bir açığın veya hatanın, bug olduğuna ve bir takıma haksız avantaj sağladığına The Academys hakem ekibi ve yöneticileri karar vermektedir.

6.2.       Cezalar

The Academys’in kendi takdirine göre dürüst oyun çerçevesinin dışına çıkan davranışlar sergileyen veya sergilemeye çalışan bütün kişiler cezaya tabi tutulacaktır. Bu tür davranışlar nedeniyle verilen cezaların türü ve kapsamı, tamamen The Academys Yöneticilerinin takdirine bırakılmıştır.

6.3.       Hile

Herhangi bir kişiye veya takımına avantaj sağlayan, tüm üçüncü parti yazılımlar yasaktır. Hile olduğunu düşündüğünüz oyuncuların video kayıtlarını alarak turnuva hakemleri ile iletişime geçin.

Kuralların Özü

7.1.     Kararların Kesinliği

Oyuncu uygunluğu, uygunsuz davranış nedeni ile verilen cezalar, turnuvanın planlaması ve yürütülmesine ilişkin bütün kararlar nihai olarak The Academys’e aittir. Maç sırasında bir hakemin yanlış bir karar vermesihalinde, kararı ancak Baş Hakem değiştirilebilir. Yetkililer, adil karar verilmesi için, verilen bir kararın doğruluğunu maç sırasında veya maç sonrasında değerlendirebilir. Eğer verilen karar yanlışsa, yetkililer hakemin verdiği kararı hükümsüz kılma hakkını saklı tutar. Turnuvanın yetkilileri, turnuva boyunca verilen bütün kararlarda son sözü söyleme hakkına sahip olacaklardır.

7.2.      Kural Değişiklikleri

Bu Kurallar, The Academys tarafından turnuvanın bütünlüğünün ve adaletli oyunun sağlanması için zaman zaman değiştirilebilir, düzenlenebilir veya bu kurallara ilave getirilebilir. Bu değişiklikler Discord Duyuru kanalından duyurulacak olup Discord Duyuru kanalında duyurulmamış kural değişikliği hükümsüz sayılacaktır.

7.3.      Turnuvanın/Organizasyonun Menfaatlerinin Gözetilmesi

Turnuva yetkilileri, her daim, turnuvanın menfaatlerini gözetmek için gerekli otorite ile hareket edeceklerdir. Herhangi bir konuya bu kural seti içerisinde değinilmemiş olması bu yetkiyi engellemez. Turnuva yetkilileri, takdiri kendilerine ait olmak üzere, hareketleri turnuvanın menfaatleriyle çatışan kişiler hakkında cezai işlemler uygulayabilir.

Gizlilik

Yapılan itirazlar, itirazlar sırasında kullanılan dosyalar ve hakemler tarafından iletilen dosyalar, tartışmalar, turnuva yetkilileri ve hakemler ile olan konuşmalar, sesli iletişim ve bunlar dahil olmak üzere bunlar harici tüm dökümantasyonlar gizli niteliktedir. Bu sayılan tüm kayıtların ve materyallerin The Academys yönetiminin yazılı izni olmadan yayınlanması yasaktır. Katılımcı bu kaynakları ifşa etmeyeceğine, yayınlamayacağına ve dışarıya aktarım veya kayıt altına alım yapmayacağına turnuvaya katılımıyla birlikte taahhüt verir. Aksi senaryoya sebep olan katılımcı hakkında hukuki işlem başlatılması hakkı ve oyuncunun/takımın turnuvadan ve turnuva yetkilileri tarafından diğer turnuvalardan men edilmesi hakkı mevcuttur.

Offine Etkinlik Kuralları

9.1.     Sağlanan Ekipmanlar

The Academys, offine etkinlik kapsamında aşağıda belirtilen ekipmanları oyunculara ve takımlara sağlamayı garanti eder.

  • Masaüstü Bilgisayar (PC)
  • Monitör
  • Kulak içi kulaklık / Kulak üstü kulaklık ve/veya mikrofon
  • Masa
  • Sandalye

Oyuncuların ve takımların yanlarında getirmediği durumlarda The Academys, offine etkinlik kapsamında aşağıdaki ekipmanları da oyuncular ve takımlar için sağlayabilir. Sağlanan bu ekipmanlar için oyuncuların ve takımların marka/model isteme/seçme şansı bulunmamaktadır.

  • Klavye
  • Mouse
  • Mousepad

Oyuncular, offine etkinliğe kendi sahip oldukları bireysel ekipmanlarının da bir kısmını getirebilirler. Takımlar ve oyuncular, aşağıda yer alan ekipmanları maç arenasına getirme ve kullanma hakkına sahiptir.

  • Klavye
  • Mouse ve mouse kablo tutucu
  • Mousepad

Maç esnasında oyuncular, kendi getirdikleri kulak üstü kulaklıkları veya mikrofonları kullanma hakkına sahip değildir. Bu ekipmanlar The Academys tarafından sağlanmaktadır.

9.1.1.     Ekipmanların Değiştirilmesi

Oyuncular​ veya turnuva yetkilileri ekipmanlarla ilgili bir teknik sorundan herhangi bir zamanda şüphelenirse, oyuncu veya Turnuva yetkilisi durumun teknik tespitini talep edebilir. Turnuva teknisyeni gerekli olduğu şekilde sorunu belirleyecek ve giderecektir. Teknisyenler kendi takdirlerine göre turnuva yetkililerinin ekipmanları değiştirmesini talep edebilir. Bir ekipmanın değiştirilmesine yönelik kararlar yalnızca The Academys’in takdirindedir. Eğer oyuncu kendi yedek ekipmanını kullanmak isterse, söz konusu ekipman turnuva yetkililerinin onayından geçmelidir, kullanılmak istenen ekipmanın onaydan geçmemesi halinde turnuva yetkilileri oyuncuya alandaki mevcut ekipmanı sağlayacaktır.

9.2.       Sesli Konuşma

Sesli iletişim için, oyuncuların yanlarında getirecekleri kulak içi kulaklıklar ile beraber, The Academys tarafından temin edilecek ses kesici kulaklıklar ve mikrofon da oyuncular tarafından karşılaşmalar boyunca kullanılacaktır. Üçüncü parti sesli konuşma yazılımlarının (örneğin, Skype) kullanılması yasaktır. Turnuva yetkilileri, takdirlerine göre takımların sesli konuşmalarının hangi platformdan yapılacağını kontrol edebilir ve bu konuşmaları kaydedebilir.

9.3.       Sosyal Medya ve İletişim

The Academys’e ait maç bilgisayarlarını herhangi bir sosyal medya veya iletişim sitesi açmak veya sitede paylaşımda bulunmak için kullanmak yasaktır. Bu durum, sayılanlarla kısıtlı kalmamak üzere; Facebook, Twitter, çevrimiçi forumlar/mesaj platformları ve e-postaları da kapsamaktadır.

9.4.       Ses Kontrolleri

Oyuncular ses seviyelerini turnuva yetkilileri tarafından belirlenen minimum ayarların üzerinde tutmalıdır. Turnuva yetkilileri, ses seviyesinin çok düşük olduğuna karar verirlerse kendi takdirlerine göre oyunculardan ses seviyelerini yükseltmelerini isteyebilirler.

Mikrofonlu kulaklıklar doğrudan oyuncuların kulakları üzerine yerleştirilmeli, oyun boyunca orada kalmalıdır. Oyuncular mikrofonlu kulaklıkların yerleştirilmesini herhangi bir metotla engelleyemez veya

mikrofonlu kulaklıklar ile kulakları arasına şapka, eşarp veya diğer giysi nesneleri dâhil hiçbir şey yerleştiremezler.

9.5.      Etkinlik Alanına Genel Erişim

Finalist takımların resmi maçlar için sınırlandırılmış etkinlik alanına ve etkinlik alanı dahilindeki oda vb. yerlere erişimleri, aksi yönde karar The Academys tarafından verilmedikçe Takım Üyeleri ve Takım Koçu ile sınırlıdır.

9.6.       Maç Alanı

“Maç alanı”, maç sırasında kullanılan ve yetkililerin belirlediği oyuncuların bulunduğu alanı ifade eder. Maç sırasında, maç alanında Takım Üyesi olarak sadece oyundaki takımların as kadrosundaki oyuncuları ve takım koçu bulunabilir. Yedek oyuncular veya herhangi bir takım yetkilisi/personeli, maç alanında bulunamazlar. Aksi yönde karar The Academys tarafından verilmedikçe, maç sırasında alanda bulunabilecek kişiler bu kişilerle sınırlıdır.

9.6.1.      Takım Personelleri

Takım sahibi veya menajeri maça hazırlık sürecinde maç alanında bulunabilirler, ancak mücadele evresi başlamadan ayrılmalıdırlar ve ardından maç bitinceye kadar bu alana dönemezler.

9.6.2.       Elektronik Cihazlar

The Academys yetkilileri maç alanına geçişte, üzerinde alana girişi yasak olan cihazları alan dışında bırakmalarını veya yetkiliye teslim etmelerini, cihaz sahibinden alana giriş kontrolü sırasında talep edecektir. Toplanılan cihazların her biri ayrı şeffaf poşetlerde muhafaza edilecek maç bitiminden sonra cihaz sahiplerine iade edilecektir.

9.6.3.       Yiyecek İçecek Sınırlamaları

Maç alanına yiyecek sokmak yasaktır. İçecekler, maç alanında sadece The Academys yetkililerinin temin edeceği kapaklı bardaklar kullanılmak şartıyla serbesttir. The Academys yetkilileri bu bardakları talep üzerine oyunculara verecektir.

9.6.4.       Maç Alanına Ulaşım

Fiziksel etkinliğe katılan takımın üyeleri, alana The Academys yetkilileri tarafından belirlenen ve takımlara bildirilen zamandan sonra gelmemelidir.

9.7.      Hakemlerin Rolü

9.7.1.      Sorumluluklar

Hakemler oynanan maçın öncesinde, maç sırasında ve sonrasında

maçla alakalı her konuda, soruda ve durumda karar vermeye yetkili olan turnuva yetkilileridir. Hakemlerin görevi bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla aşağıdakileri kapsar:

Maç öncesinde takım dizilimini kontrol etmek Maç başlangıcını ilan etmek

Maç sırasındaki kural ihlallerine ceza vermek Maçın bitimini ve sonucunu onaylamak

9.7.2.      Hakem Davranışları

Hakemler her zaman profesyonel bir tutum içinde olmalıdır ve kuralları tarafsızca uygulayacaktır. Herhangi bir oyuncu, takım, takım yöneticisi, koç, takım sahibi veya başka bir kişiye karşı hırs veya önyargıya sahip olmayacaktır.

9.8.      Maç Öncesi Kurulum

9.8.1.      Kurulum Zamanı

Oyuncular, maça tamamen hazırlanmış olmaları için maç saati öncesinde belirlenmiş zaman dilimlerine sahip olacaklardır. Oyuncular kendilerine maç öncesi iletilmiş olan listede belirtilmiş olan bütün kontrolleri gerçekleştirmiş olmak zorundadır. The Academys yetkilileri, oyuncuları ve takımları maç programlarının bir parçası olarak belirlenmiş kurulum zamanları ve süreleri hakkında bilgilendirecektir. The Academys yetkilileri, programı her zaman değiştirebilir. Kurulum zamanı oyuncular maç alanına girdiklerinde başlamış sayılır. Oyuncuların alandaki The Academys yetkilisinin veya hakemin izni olmadan ve başka bir The Academys yetkilisi eşlik etmeden alandan ayrılamazlar. Kurulum aşağıdakilerden oluşmaktadır:

The Academys tarafından sağlanan bütün ekipmanların çalıştığından emin olmak

Ekipmanların bağlanması ve ayarlanması

Sesli iletişim sisteminin düzgün çalıştığından emin olmak Oyun içi ayarları yapmak

Sınırlı oyun içi ısınma

9.8.2.       Ekipmanların Arızalanması

Eğer oyuncu kurulum süresi boyunca ekipmanlarla alakalı bir sorunla karşılaşırsa, derhal bir hakem veya The Academys yetkilisi çağırmalı ve bilgilendirmelidir.

9.8.3.       Maç Öncesi Test Onayı

Bir The Academys yetkilisi, maçın programa göre başlama zamanından beş dakika öncesine kadar her bir oyuncunun kurulumunu tamamladığını onaylayacaktır.

9.8.4.       Oyuncunun Hazır Olması Durumu

Maç öncesi tüm oyuncuların tamamı kurulumun tamamlandığını onayladıktan sonra, oyuncular ısınma oyununa giremezler, devam edemezler.

Gerekli Belgeler

Kayıt olan kişilerin kayıtlarını eksiksiz ve doğru olarak doldurması zorunludur. Yanlış veya aldatıcı olması durumunda diskalifye işlemi uygulanmaktadır. Ödül gönderimleri ile ilgili kazanan takımlardan ad-soyad, ikamet adresi, telefon numarası, TC kimlik no ve IBAN numarası bilgileri istenecektir.

Gençlik Kupası FIFA 22 FUT Turnuvası Yarışması Ödülleri

Birincilik Ödülü: 20.000 ₺
İkincilik Ödülü: 10.000 ₺ 
Üçüncülük Ödülü: 3.000 ₺
Dördüncülük Ödülü: 2.000 ₺

Yarışma Takvimi

Son Başvuru Tarihi: 25 MART 2022

Final Tarihi: 1 NİSAN 2022

Gençlik Kupası FIFA 22 FUT Turnuvası Yarışması Detaylı Bilgi ve Başvuru için: https://genclikkupasi.com/index.php/turnuva-detaylari-valorant/

Yarışma Duyuruları Platformu ile yarışmayı düzenleyen kuruluş bilgileri arasında farklılık olması durumunda yarışmayı düzenleyen kuruluşun 0verdiği bilgiler esas alınmalıdır.

close

Yarışmalardan İlk Siz Haberdar Olun!

Haber bültenimize abone olun ve diğer 1.643 aboneye katılın. Fırsatları gözden kaçırmayın!
Cinsiyet
Yorum Yap