Bizi Instagram'dan Takip Etmeyi Unutmayın!

TEKNOFEST Kültür ve Turizm Teknolojileri Yarışması

TEKNOFEST Kültür ve Turizm Teknolojileri Yarışması duyuru görselidir.
TEKNOFEST Kültür ve Turizm Teknolojileri Yarışması

Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı (T3 Vakfı) ve Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı öncülüğünde gerçekleştirilen Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali kapsamında TEKNOFEST Kültür ve Turizm Teknolojileri Yarışması düzenleniyor. Ülkemizin sahip olduğu tarihi ve doğal güzelliklerinin yenilikçi teknolojiler kullanılarak turİzm alanında daha görünür kılınması ve bu alanda ülkemizin potansiyelinin daha iyi kullanılmasını teşvik etmek amaçlarıyla düzenlenen ödüllü yarışma başvuruları devam ediyor.

 

TEKNOFEST Kültür ve Turizm Teknolojileri Yarışması

  Düzenleyen:Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı (T3 Vakfı) ve Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı öncülüğünde. 
  Kategori:TEKNOFEST, kültür, Turizm, Tasarım Yarışması, Proje Yarışması, Bilim Yarışması, Lise Yarışmaları, Teknoloji Yarışmaları
  Kapsadığı Şehir:Tüm Türkiye ve Yurt Dışı
  Kimler Başvurabilir:

Türkiye ve yurt dışında öğrenim gören tüm lise, üniversite, yüksek lisans ve doktora öğrencileri katılabilir.

  Son Başvuru Tarihi:15 MART 2021 (Güncellendi)
  Sonuç Açıklanma Tarihi:19 NİSAN 2021
  Ödüller:
Lise Kategorisi
 
Birincilik Ödülü: 15.000 ₺
İkincilik Ödülü: 10.000 ₺
Üçüncülük Ödülü: 5.000 ₺
Danışman Ödülü: 1.000 ₺
 

Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencileri Kategorisi

Birincilik Ödülü: 20.000 ₺
İkincilik Ödülü: 15.000 ₺
Üçüncülük Ödülü: 10.000 ₺
Danışman Ödülü: 1.000 ₺
  

Yarışma Amacı

Kültür ve turizm farklı toplumların etkileşimi sonucu, ülkelerin yüzyıllardan beri süre gelen birikimlerinin değerli birer göstergesidir. Günümüzde bilişim olarak nitelendirdiğimiz bilgi teknolojilerini kullanan birçok iletişim kanalı da bu iki kavramın gelişmesinde çok etkili hale gelmiştir.

Yarışmanın amacı, ülkemizin zengin kültür, turizm imkanlarını ve faaliyetlerini, akıllı ve yenilikçi bilgi teknolojilerinden faydalanarak tanıtmak hedefiyle yeni projeler ortaya çıkarmaktır.

Yarışma Kapsamı

Kültür ve Turizm Teknolojileri Yarışması kapsamında, yarışmacı adaylarından turizm ve kültür alanlarında teknoloji entegrasyonu ile öğrenilmesini, tanıtımını veya sahip olunan değerlerin farkındalığının artırılmasını, bu alanlarda kullanılan yöntem ve metodların geliştirilmesini sağlayacak ürünler ortaya çıkarma çalışmaları yapılacaktır. Yarışmaya mobil yazılımlar, web yazılımları, prototip, eğitsel oyun, eğitsel simülasyon gibi yazılım odaklı projeler kabul edilecektir.

Akıllı Turizm, Yenilikçi Kültür Paylaşımı temalı aşağıda önerilen konularda, yerli ve milli kaynaklarla geliştirilmiş projeler yarışma kapsamında değerlendirmeye alınacaktır.

Yarışma Kategorileri

Yenilikçi Kültürel Tanıtım

  • Kültürel tanıtımı, etkileşimi sağlayacak veya artıracak, bilgi teknolojilerini araç olarak kullanan, mobil ve web yazılım platformlarında çalışan yenilikçi yazılım projeleri bu kapsamda değerlendirilecektir.
  • Proje kapsamında yenilikçi sosyal medya platformları, video, ses veya görsel paylaşım ile sağlanacak iletişim platformları hedeflenmektedir.

Güvenli ve Akıllı Otelcilik

  • Turizm alanında hizmet kalitesinin önemli bir unsur olduğu otelcilik konusunda deneyimi geliştiren veya kolaylaştıran yazılım projeleri değerlendirilecektir.
  • Güvenli turizm sertifikasına sahip otellerde uygulanabilecek nitelikte, otelcilik hizmetlerinde teması azaltarak hijyen kalitesini yükseltecek akıllı çözümler yarışacaktır.
  • Nesnelerin interneti (IOT), beacon gibi akıllı teknolojiler, büyük veri gibi platformlar kullanılarak yazılım projeleri ortaya çıkarılması beklenmektedir.

Dijital Kültür Oyunları

  • Yazılım geliştirme platformlarında geliştirilecek, kültür odaklı eğitsel oyun/simulasyon projeleri değerlendirilecektir.
  • o   Geliştirilecek olan dijital oyun, tek kullanıcı olabileceği gibi aynı anda birden fazla kişinin de yer alabileceğin bir yazılım platformu olabilir.
  • Oyun içerisinde ülkemizin kültürel zenginliklerinin yer alması gerekmektedir.

Sanal Cüzdan

  • Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından geliştirilmiş olan Türkiye’nin kültürel ve turistik açıdan zenginliklerinin tanıtıldığı GoTurkey.com web sitesine eklenebilecek nitelikte “Sanal Cüzdan” yazılım projesi kabul edilecektir.
  • Sadece GoTurkey.com web sitesinde üye olan kullanıcıların Türkiye’de bulundukları süre içerisinde belli noktalarda alışverişleri sırasında kullanabilecekleri bir özellik olacaktır.
  • Kullanıcı mobil cihazından bu sistemi kullanabilmelidir.
  • Kullanıcı GoTurkey’e üyelik oluşturduktan sonra sanal cüzdan isimli bir menüden kredi kartlarını siteye girecektir.
  • Kredi kartı bilgileri güvenlikli şekilde, entegre olunacak bir kart saklama firması üzerinde ya da doğrudan güvenlik şartları sağlanacak şekilde GoTurkey tarafından tutulabilir.
  • Oluşturulacak bu sanal cüzdan ile Türkiye’de teknik alt yapısı imkan veren lokasyonlarda, kare kod aracılığı ile fiziki olarak kredi kartı kullanmadan kullanıcılar ödeme yapabileceklerdir.
  • Yapılacak ödeme, cüzdan içerisine eklenmiş kredi kartları üzerinden edilecektir.
  • Ödeme işlemi sırasında, ödeme yapılacak işletmenin pos cihazı üzerinde çıkacak bir kare kod GoTurkey web sitesi üzerinden okutulmalı, ödeme alınacak tutar ve ödemenin yapılacağı lokasyon bilgileri bu kare kod içerisinden okunarak ödeme kullanıcının kredi kartından tahsil edilmelidir.
  • Tahsilat yapıldığında bu bilgi eş zamanlı olarak pos cihazına aktarılmalıdır.
  • Ayrıca farklı pos cihazları ve ödeme sistemleri ile entegre olabilecek esnek bir yapıda sanal cüzdan ödeme kurgusu geliştirilmelidir.
  • Müze, örenyeri gibi yerlerin biletlerinin yine sanal cüzdan üzerinden online olarak alınarak, uygulama üzerinden çıkarılacak kare kod yardımı ile bu yerlere giriş sağlanabilecek bir yapıya da sahip olmalıdır.

Arttırılmış gerçeklik ile desteklenmiş oyunlaştırma kurgusu

  • Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından geliştirilmiş olan Türkiye’nin kültürel ve turistik açıdan zenginliklerinin tanıtıldığı GoTurkey.com web sitesine eklenebilecek nitelikte “Arttırılmış gerçeklik ile desteklenmiş oyunlaştırma kurgusu” yazılım projesi kabul edilecektir.
  • o   GoTurkey.com web sitesinde web görünümünde kullanılacak bir oyunlaştırma kurgusu yapılması istenmektedir. Bu fonksiyonu web sitesine üye olan kullanıcılar kullanabilecektir.
  • Web sitesinin hedef kitlesi yurt dışı kullanıcılar olup sitemizin kullanım dili İngilizce tarafında kullanılacaktır.
  • Oyun kurgusunun arttırılmış gerçeklik ile desteklenmesi istenmektedir. Oyun kurgusunu kullanan kullanıcılar arasında bir sıralama yapılarak, kullanıcılar arasında rekabet ortamının yaratılması ve sürekliliğin sağlanması da değerlendirilmelidir.
  • Mobil cihazından web sitemize girerek, oyun kurgusuna giren kullanıcılar, web sitesinin cihazın, lokasyon ve kamera bilgilerine erişmesine izin vereceklerdir.
  • Kullanıcılar, web sitesi içerisinde ilgili lokasyona gittiğinde, kamerasını açıp o lokasyondaki ilgili imgeyi bulmaya çalışacaklardır. Burada arttırılmış gerçeklik devreye girecektir.
  • Bulunan her imgenin farklı bir puanı olabilir. Belli bir puanı tutturan kullanıcılar farklı rozetlere sahip olup farklı imgeleri bulma hakkına sahip olabilirler.
  • Kişinin rozetine göre görüntüleyebileceği imgeler farklılık gösterebilir. Belli zaman aralıklarında ve ülkeye göre puan sıralamaları oluşturularak, ilginin canlı kalması sağlanabilir. Belli sürelerde ilk sıralarda yer alan kullanıcılara çeşitli fayda ve ödüller verilebilir.

Sesli Turizm Asistanı

  • Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından geliştirilmiş olan Türkiye’nin kültürel ve turistik açıdan zenginliklerinin tanıtıldığı GoTurkey.com web sitesine eklenebilecek nitelikte “Sesli Turizm Asistanı” yazılım projesi kabul edilecektir.
  • Goturkey.com web sitesinde, sadece üyelik yaratan ve web sitesine üye girişi yapan kullanıcılar tarafından kullanılabilir bir fonksiyon olacaktır.
  • Kullanıcı web sitesine üye girişi yaptıktan sonra bir şehirde bulunacağı süreyi, tarih aralığını ve ulaşım için kullanabileceği araçları seçecektir.
  • Yapılan seçimler sonrasında ilgili şehirde bulunacağı süre boyunca görmesi gereken yerler öneri olarak sıralı şekilde kullanıcıya sunulacaktır.
  • Öneri listesi sunulurken şehirde geçireceği süre, tarih aralığı ve ulaşım yöntemi göz önüne alınacaktır.
  • Kış aylarında 1 günlük sürede şehirde kaldığı ve toplu taşıma kullandığı durumda sunulacak öneriler ile yaz aylarında 3 gün şehirde kaldığı ve özel araç kullandığı duruma göre sunulacak öneriler farklılaşmalıdır.
  • Sunulacak öneriler kullanıcılar tarafından hesapları altında saklanabilmelidir.
  • Ayrıca yine üye girişi yapmış kullanıcılar için konum bilgilerinden lokasyon tespiti yapılarak, bulunduğu lokasyona ait bilgilerin yabancı dil desteği olacak şekilde sesli ya da yazılı olarak kullanıcıya verilmesi de sağlanmalıdır.

Bu başlıklar haricinde başka konularda yapılan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

Yarışma Katılım Koşulları

  • Yarışmaya, Türkiye ve yurt dışında öğrenim gören lise, üniversite, yüksek lisans ve doktora öğrencileri katılabilir.
  • Yarışmaya bireysel katılım sağlanabileceği gibi, takım olarak da başvuru yapılabilir.
  • Proje fikirleri kopya edilmemiş olmalıdır. Benzer ya da taklit olduğu tespit edilen projeler yarışma dışı kalacaktır. Yarışmacı aynı proje ile daha evvel bir başka yarışmada yer almışsa, katılmış olduğu yarışmanın adı, yeri, tarihi, organizatörü, yarışmada aldığı netice bilgilerini proje dosyası içerisinde bildirmelidir.
  • Her proje için ayrı başvuru formu doldurulması gerekmektedir.
  • Takım üye sayısı eğitim seviyeleri için en fazla 8 kişiden oluşacak şekilde takımlar oluşturulmalıdır. (Bu sayıya danışman dahil değildir.)
  • Danışman, takım üyesi olarak eklenmemelidir.
  • Finale kalan takımlara sağlanacak ulaşım ve konaklama desteği sınırlıdır. Destek verilecek kişi sayısı TEKNOFEST Yarışmalar Komitesi tarafından daha sonra takımlara bildirilecektir.
  • TEKNOFEST Yarışmalar Komitesi festival alanında bulunacak üye sayısını sınırlandırma yetkisine sahiptir. Sınırlandırma yapılması durumunda komite tarafından bilgilendirme yapılacaktır.
  • Aynı proje ile yalnızca tek bir kategoriye veya tek bir yarışmaya başvurulabilir. Aynı proje ile farklı kategori veya TEKNOFEST kapsamında düzenlenen farklı yarışmaya başvuru yapan takımların veya kişilerin başvuruları geçersiz sayılacaktır.
  • Aynı takım üyeleri farklı projeler ile TEKNOFEST kapsamında düzenlenen yarışmalara başvuru yapabilir.
  • Lise öğrencilerinden oluşan takımlar kendi aralarında, üniversite ve üzeri seviyedeki öğrencilerden ve mezunlardan oluşan takımlar kendi aralarında yarışacaklardır.
  • Yarışmacı, başvuru yapmadan önce yarışma hakkındaki tüm açıklamaları ve katılım koşullarını okuyup onaylamak suretiyle yarışmaya katılabilecektir.

Yarışmaya başvuranlar yukarıda yer alan şartların tamamını kabul etmiş oldukları sayılmaktadır.

Başvuru Şekli

Başvurular, TEKNOFEST – Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali Teknoloji Yarışmaları resmi sitesi (www.teknofest.org) üzerinden alınacaktır.

Başvuru için 28.02.2021 tarihine kadar başvuru formunun doldurulması gerekmektedir.

Başvuru Süreci

Lise Öğrencileri

Başvuru formunda;

  • Katılımcı ad soyad, lise adı, bölüm adı ve iletişim bilgileri (mail adresi, telefon numarası) , proje adı ve kategorisi,
  • Takım olarak başvuruda ise diğer grup üyelerinin bilgileri (öğrenci isimleri, lise adı, bölüm adı ve iletişim bilgileri) ile birlikte takım ismi eklenecektir.
  • Danışmana ait bilgilerde başvuru sırasında alınacaktır.

Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencileri

Başvuru formunda;

  • Katılımcı ad soyad, üniversite, fakülte, bölüm adı ve iletişim bilgileri (mail adresi, telefon numarası) , proje adı ve kategorisi,
  • Takım olarak başvuruda ise diğer grup üyelerinin bilgileri (öğrenci isimleri, üniversite, fakülte, bölüm adı ve iletişim bilgileri) ile birlikte takım ismi eklenecektir.
  • Danışmana ait bilgilerde başvuru sırasında alınacaktır.

TEKNOFEST Kültür ve Turizm Teknolojileri Yarışması Ödülleri

Lise Kategorisi

Birincilik Ödülü: 15.000 ₺

İkincilik Ödülü: 10.000 ₺

Üçüncülük Ödülü: 5.000 ₺

Danışman Ödülü: 1.000 ₺

Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencileri Kategorisi

Birincilik Ödülü: 20.000 ₺

İkincilik Ödülü: 15.000 ₺

Üçüncülük Ödülü: 10.000 ₺

Danışman Ödülü: 1.000 ₺

Yarışmada üç aşamada ayrı ayrı değerlendirme neticesinde rapor aşamalarını geçerek kendi kategorisinde finale kalan ve final değerlendirmesinde dereceye giren takımlara para ödülü verilecektir. Aşağıdaki tabloda belirtilen ödüller, ödül almaya hak kazanan takımlara verilecek toplam tutarı göstermektedir, bireysel ödüllendirme yapılmayacaktır. Birincilik, ikincilik ve üçüncülük ödülleri, Takım Üyeleri (Sistemde kayıtlı tüm üyelere) toplam sayısına göre eşit miktarda bölünerek her şahsın belirteceği banka hesabına yatırılacaktır.

Yarışma kapsamında dereceye giren takımın danışmanına ödeme yapılacaktır. Derece alan takımlarımızın danışmanlarına 1.000,00 ₺ ödeme yapılacaktır.

Yarışma Takvimi

Son Başvuru Tarihi: 15 MART 2021 (Güncellendi)

Proje Ön Değerlendirme Raporuna Son Teslim Tarihi: 26 MART 2021

Proje Ön Değerlendirme Raporuna Göre Ön Elemeyi Geçen Takımların Açıklanması: 19 NİSAN 2021

Proje Detay Raporu Son Teslim Tarihi: 12 HAZİRAN 2021

Proje Detay Raporu Sonuçlarının, Maddi Destek Kazanan ve Finale Kalan Takımların Açıklanması: 26 TEMMUZ 2021

TEKNOFEST 2021Festivali: 21 – 26 EYLÜL 2021

TEKNOFEST Kültür ve Turizm Teknolojileri Yarışması Detaylı Bilgi ve Başvuru için: https://www.teknofest.org/yarisma-detaylar-42.html

Yarışma Duyuruları Platformu ile yarışmayı düzenleyen kuruluş bilgileri arasında farklılık olması durumunda yarışmayı düzenleyen kuruluşun verdiği bilgiler esas alınmalıdır.

close

Yarışmalardan İlk Siz Haberdar Olun!

Haber bültenimize abone olun ve diğer 769 aboneye katılın. Fırsatları gözden kaçırmayın!